vineri, 8 mai 2020

DE CE AM PARASIT ORGANIZATIA JW.ORG după 61 de ani de serviciu devotat: din 19 Aprilie 2020 Sheryl Bogolin Email e-mail sbogolin@hotmail.com

DE CE AM PARASIT ORGANIZATIA JW.ORG după 61 de ani de serviciu devotat: din 19 Aprilie 2020 Sheryl Bogolin Email e-mail sbogolin@hotmail.com
Fragment: restul articolului il puteti citi daca accesati linkul de mai jos:
"Trezirea la realitate" a venit greu, dupa un studiu aprofundat al Bibliei:
"MA ROG SINCER pentru familia mea și prietenii care sunt încă dedicați „sclavului”. Vă rog, toată lumea, faceți propriile dumneavoastra cercetări și investigații...Este nevoie de timp, știu. Cu toate acestea, eu însumi trebuie să ascult avertismentul găsit în Psalmii 146: 3 "Nu vă încredeți în PRINTI Nici într-un fiu al OMULUI CARE NU POATE ADUCE MANTUIREA".
"Cred că majoritatea Martorilor lui Iehova sunt NISTE oameni devotați, iubitori și jertfitori de sine. Îi admir și îi iubesc. NU am venit la decizia mea de a mă separa de organizație ușor sau întâmplător; nici pur și simplu pentru că fiica și soțul meu erau deja „inactivi”. Nu, am dorit să-mi las viața fostă pentru o perioadă îndelungată. Dar după multe studii, investigații și rugăciuni, asta am făcut. Dar de ce am decis să fac publică alegerea mea?
Motivul este că adevărul este atât de important. Isus a spus la Ioan 4:23 că INCHINATORII adevărați se vor închina Tatălui în duh și adevăr”. Cred cu multa tărie că adevărul poate rezista la control.
O învățătură care s-a dovedit a fi șocant de falsă a fost prezicerea Watchtower conform căreia Armageddon va șterge pe toți cei răi în 1975. Am crezut de fapt că predarea la vremea respectivă? O da! Am facut. Îmi amintesc de un servitor de circuite care ne-a spus de pe platformă că au mai rămas doar 90 de luni până în 1975. Mama și cu mine ne-am bucurat de siguranța că nu va trebui să cumpărăm o altă mașină; sau chiar o altă alunecare! Amintesc, de asemenea, că în 1968, am primit cartea, Adevărul care duce la viața eternă. Ni s-a cerut instrucțiunea să parcurgem întreaga carte în șase luni cu studenții noștri din Biblie. Dacă vreunul nu reușește să țină pasul, trebuia să le aruncăm și să trecem la următoarea persoană. De multe ori am fost eu care nu am reușit să țin pasul!
După cum știm cu toții, sistemul rău de lucruri nu s-a încheiat în 1975. Nu a fost prea târziu, când am fost sincer și m-am întrebat: a fost luată în serios descrierea unui profet fals din Deuteronom 18: 20-22. sau nu?
Deși m-am liniștit că nu-l slujesc pe Iehova doar până la o anumită dată, văd că punctul meu de vedere asupra lumii s-a schimbat odată cu încheierea anului 1975. În ianuarie 1976, am încetat să mai fac pionierat. Motivul meu la acea vreme a fost câteva probleme de sănătate. De asemenea, îmi doream să am copii înainte de a fi prea bătrân. În septembrie 1979, primul nostru copil s-a născut după 11 ani de căsătorie. Aveam 34 de ani și soțul meu avea 42 de ani.
Prima mea confruntare reală cu credințele mele a venit în anul 1986. Soțul meu JW a adus cartea Criza conștiinței in casa. Eram foarte suparat cu el. Știam că autorul, Raymond Franz, era un apostat cunoscut. Deși fusese membru al Corpului de conducere al Martorilor lui Iehova timp de nouă ani.
De fapt mi-a fost teamă să citesc cartea. Dar curiozitatea mea m-a îmbolnăvit. Am citit doar un capitol. Se intitulase „Standarde duble”. Acesta a povestit persecuția oribilă pe care au suferit-o frații în țara Malawi. M-a facut sa plang. Toate acestea se datorează faptului că Consiliul de conducere i-a îndrumat pe frații din Malawi să rămână ferm, să rămână neutri din punct de vedere politic și să refuze să cumpere un card de partid politic de 1 dolar.
Apoi, același capitol din cartea Franz oferă dovezi documentate, inclusiv fotocopii ale scrisorilor Watchtower pe care sediul central din New York le-a trimis filialei din Mexic, despre același subiect de neutralitate politică. Ei au scris că frații din Mexic ar putea „să-și urmeze conștiințele” dacă vor dori să urmeze practica comună de a mitui oficialități mexicane pentru a le oferi „dovada” că frații au îndeplinit cerințele necesare pentru a obține un certificat de identitate (Cartilla) pentru militari Serviciu. Cartila a făcut posibilă obținerea de locuri de muncă și pașapoarte mai bine plătite. Aceste scrisori erau datate și în anii '60.
Lumea mea s-a răsturnat în 1986. Am trecut într-o depresie ușoară timp de câteva săptămâni. M-am tot gândit: „Nu este corect. Acest lucru nu poate fi adevărat. Dar documentația este acolo. Asta înseamnă că ar trebui să-mi părăsesc religia ?? !! " La vremea respectivă, eram o mamă de vârstă mijlocie a unui copil și a unui copil de 5 ani. Sunt sigur că acest lucru a contribuit la împingerea acestei revelații în spatele minții și să mă poticni din nou în rutina mea stabilită.
"Timpul a continuat. Copiii noștri au crescut și s-au căsătorit și slujeau și lui Iehova împreună cu prietenii lor. Cum soțul meu a fost inactiv de zeci de ani, am decis să învăț spaniola la 59 de ani și să mă transform într-o congregație spaniolă. Era invigorant. Oamenii au avut răbdare cu vocabularul meu limitat și am iubit cultura. Mi-a plăcut adunarea. Am făcut progrese în timp ce învățam limba și am preluat din nou lucrarea de pionierat. Dar un drum denivelat se afla înaintea mea.
În anul 2015, m-am întors acasă de la o întâlnire de seară de la jumătatea săptămânii și am fost surprins să-l văd pe soțul meu urmărindu-l pe fratele Geoffrey Jackson la televizor. Comisia regală australiană a investigat manipularea / manipularea greșită de către diverse instituții religioase a cazurilor de abuz sexual din rândul lor. ARC l-a învrednicit pe fratele Jackson să depună mărturie în numele Societății Watchtower. Firește, m-am așezat și am ascultat. Initial am fost impresionat de compunerea fratelui Jackson. Însă, când a fost întrebat de către procuror, Angus Stewart, dacă Corpul de conducere al Watchtower-ului era singurul canal pe care Dumnezeu îl folosea în zilele noastre pentru a direcționa omenirea, fratele Jackson a devenit mai puțin compus. După ce a încercat să evadeze puțin întrebarea, el a spus în cele din urmă: „Cred că ar fi prezumtiv pentru mine să spun asta.” Am fost uimit! Prezumțios ?! Am fost sau nu singura religie adevărată?
Din ancheta Comisiei am aflat că au existat 1006 cazuri de făptuitori de abuz sexual în copii doar în martorii lui Iehova. Dar faptul că NICIODATĂ nu a fost raportată autorităților și că marea majoritate a făptuitorilor acuzați nu au fost nici măcar disciplinați de congregații. Asta însemna că alți Martori și copii nevinovați aveau un risc grav.
Altceva care mi s-a părut incredibil, care mi-a atras atenția a fost un articol on-line, într-un ziar londonez numit „The Guardian”, despre apartenența Watchtower la Națiunile Unite timp de 10 ani ca membru al ONG-ului! (Organizație non-guvernamentală) Ce s-a întâmplat cu poziția noastră neobișnuită de a rămâne neutru din punct de vedere politic ?!
În 2017 am dat în sfârșit permisiunea de a citi Criza conștiinței de Raymond Franz. Toată chestia. Și, de asemenea, cartea sa, În căutarea libertății creștine.
Între timp, fiica noastră Ali făcuse propria sa investigare profundă a Bibliei. Adesea venea să se încarce în casă cu întrebări proprii. De obicei, am avut un răspuns bine observat al Watchtower-ului care a ținut-o la îndemână - pentru o vreme.
Sunt multe lucruri care ar putea fi menționate despre alte învățături ale Turnului de Veghe. Cum ar fi: „Suprapunerea / ungerea! Generația ”sau confuzia pe care încă o simt în legătură cu respingerea unei transfuzii de sânge cu orice preț - chiar viața cuiva - totuși,„ fracțiuni de sânge ”sunt în regulă?
Mă enervează faptul că Salile Regatului sunt vândute de sub picioarele diferitelor congregații și rapoartele contului Adunării Circuitului nu sunt transparente în ceea ce privește fondurile. Într-adevăr? Costă 10,000 USD sau mai mult pentru a acoperi cheltuielile pentru o adunare de 1 zi într-o clădire care este deja plătită ?? Dar cel mai rău încă trebuia să fie dezvăluit.
Isus Hristos este Mediatorul doar pentru cei 144,000 menționați în Apocalipsa 14: 1,3? Asta învață Watchtower. Pe baza acestei învățături, Societatea susține că numai cei 144,000 ar trebui să participe la embleme în timpul sărbătorii mesei de seară a Domnului. Cu toate acestea, această învățătură merge direct împotriva cuvintelor lui Isus din Ioan 6:53, unde spune: „Vă spun adevărul, dacă nu mâncați carnea Fiului Omului și beți sângele lui, nu aveți viață în voi.”
Această realizare și acceptarea cuvintelor lui Isus la valoarea nominală a făcut ca în primăvara lui 2019 să fiu inconștient să invit oamenii la Memorial. M-am gândit: „De ce am vrea să-i invităm să vină și apoi să-i descurajăm să accepte invitația lui Isus?”
Pur și simplu nu am mai putut-o face. Acesta a fost sfârșitul serviciului meu personal de la casă la casă. În smerenie și recunoștință, am început să particip și la embleme.
Una din cele mai triste dispoziții ale Consiliului de conducere este ansamblul de reguli care face parte din sistemul judiciar congregațional. Chiar dacă o persoană își mărturisește păcatul unui bătrân pentru ajutor și ușurare, trei sau mai mulți bătrâni trebuie să stea în judecata acelei persoane. Dacă ajung la concluzia că „păcătosul” (nu suntem cu toții?) Nu se pocăiește, ei sunt îndrumați - printr-o carte foarte privată, bine păzită, pe care o primesc doar bătrânii - să expulzeze persoana din congregație. Aceasta se numește „desfășurare”. Apoi, un anunț criptic este făcut adunării că „Atâta și așa nu mai este unul dintre Martorii lui Iehova”. Speculațiile și bârfele sălbatice urmează în mod evident, deoarece congregația în general nu înțelege nimic despre anunț, cu excepția faptului că nu mai vor avea niciun contact cu persoana care a fost anunțată. Păcătosul trebuie ÎNCHEIE.
Acest tratament crud și deznădăjduit este prin care a trecut fiica mea - trece. Se poate auzi întreaga întâlnire a „(ne) acestei întâlniri judiciare cu 4 martori în vârstă a lui Iehova” pe site-ul ei YouTube intitulat „Toe mare al lui Ali”.
Găsim acest sistem scris în Scripturi? Așa a tratat Isus oile? Iisus a scăpat vreodată pe cineva ?? Unul trebuie să decidă pentru sine.
Așa se face că există un decalaj mare de credibilitate între lucrurile pe care le prezintă Consiliul de conducere public și ceea ce spune Biblia. Un grup de conducere format din opt bărbați care s-au numit în acea funcție în 2012. Nu a fost numit Isus șeful congregării acum 2000 de ani?
Oare chiar contează Martorilor lui Iehova că expresia „Corp de conducere” nu apare nici măcar în Biblie? Contează că fraza bine purtată din publicațiile WT, „sclav credincios și discret”, apare o singură dată în Biblie? Și că apare ca prima dintre cele patru pilde pe care Isus le dă în capitolul 24 din Matei? Oare contează că dintr-un singur text biblic s-a produs explicația autoservitoare că un grup mic de bărbați sunt instrumente alese de mână ale lui Dumnezeu care se așteaptă ascultare și loialitate din partea turmei din întreaga lume?
Toate problemele de mai sus nu sunt probleme mici. Acestea sunt probleme cu privire la care un sediu de tip corporativ ia decizii, tipărește acele edicte în literatura de specialitate și se așteaptă ca membrii să le urmeze până la scrisoare. Milioane de oameni, ale căror vieți sunt profund afectate în multe moduri negative, pentru că ei cred că fac ceea ce Dumnezeu vrea să facă.
Acestea sunt câteva dintre problemele care m-au obligat să pun la îndoială multe învățături și politici pe care le-am acceptat și învățat de zeci de ani ca „adevărul”. Totuși, după investigații și studii profunde ale Bibliei și rugăciune, am decis să mă îndepărtez de organizația pe care o iubisem și în care am slujit cu entuziasm pe Dumnezeu timp de 61 de ani. Deci, unde mă găsesc astăzi?
Viața, cu siguranță, ia viraje ciudate. Unde sunt azi? „Învățare veșnică”. Prin urmare, eu sunt mai aproape de Domnul meu Iisus Hristos, de Tatăl meu și de Scripturi ca niciodată în viața mea; Scripturi care mi s-au deschis în moduri surprinzătoare și minunate.
Ieșesc din umbrele fricii mele de o organizație care, de fapt, descurajează oamenii să-și dezvolte propriile conștiințe. Mai rău încă, o organizație în care acești opt bărbați se înlocuiesc pentru conducerea lui Hristos Isus. Este speranța mea să-i mângâie și să îi încurajez pe ceilalți care suferă, deoarece se tem să pună întrebări. Reamintesc oamenilor că ISUS este „calea, adevărul și viața”, nu o organizație.
Gândurile vieții mele sunt încă alături de mine. Îmi lipsesc prietenii din organizație. Foarte puțini au ajuns la mine și chiar atunci, doar pe scurt.
Nu-i învinovățesc. Numai recent cuvintele din Fapte 3: 14-17 m-au șocat cu adevărat la importul cuvintelor lui Petru către evrei. În versetul 15, Petru a spus răspicat: „L-ai ucis pe agentul principal al vieții.” Dar apoi în versetul 17 a continuat: „Și acum, fraților, știu că ai acționat în ignoranță”. Wow! Ce fel de bun a fost ?! Petru avea o adevărată empatie pentru semenii săi.
Și eu am acționat în ignoranță. În urmă cu mai bine de 40 de ani, am înfipt o soră pe care am iubit-o cu adevărat în congregație. Era inteligentă, amuzantă și un apărător foarte capabil al Bibliei. Apoi, deodată, și-a împachetat TOATE literatura de veghe și a lăsat-o în urmă; inclusiv traducerea ei din Biblia noii lumi. Nu știu de ce a plecat. Nu am întrebat-o niciodată.
Din păcate, am uluit un alt prieten bun acum douăzeci de ani. A fost una dintre cele trei alte „fiice ale lui Iefhah” cu care am fost pionier cu mulți ani mai devreme. A plecat la un pionier special timp de cinci ani în Iowa și am avut o corespondență plină de viață și distractivă de ani buni. Atunci am aflat că nu mai participa la întâlniri. Ea a scris să-mi povestească câteva dintre problemele ei cu învățăturile Watchtower. Le-am citit. Dar i-am demis fără să mă gândesc prea mult și mi-am tăiat corespondența cu ea. Cu alte cuvinte, am ocolit-o. 🙁
În timp ce mă trezeam la atâtea gânduri noi, am căutat scrisoarea ei de explicații pentru mine. La aflarea mea, am fost hotărât să-mi cer scuze. Cu ceva efort, am primit numărul ei de telefon și am sunat-o. A acceptat cu ușurință și grație scuzele mele. De atunci, am avut ore interminabile de conversații profunde în Biblie și râdem despre amintiri minunate ale anilor noștri împreună. Apropo, niciunul dintre acești doi prieteni nu a fost expulzat din adunare sau disciplinat în vreun fel. Dar am luat-o pe mine însumi să le tai.
Mai rău, și cel mai dureros dintre toate, mi-am umbrit propria fiică acum 17 ani. Ziua nunții sale a fost una dintre cele mai triste zile din viața mea. Pentru că nu puteam fi cu ea. Durerea și disonanța cognitivă care merge cu acceptarea acestei politici m-au bântuit foarte mult timp. Dar asta este cu mult în urma noastră acum. Sunt atât de mândru de ea. Și avem cea mai mare relație acum.
Altceva care îmi aduce o mare bucurie sunt două grupuri săptămânale de studiu biblic on-line cu participanți din Canada, Marea Britanie, Australia, Italia și diverse state din SUA. Într-unul citim Fapte verset cu verset. În cealaltă, Romani, vers cu verset. Comparam traduceri și comentarii ale Bibliei. Nu suntem de acord cu toate. Și nu există nimeni care să spună că trebuie. Acești participanți au devenit frații și surorile mele și prietenii mei buni.
Am învățat, de asemenea, foarte multe lucruri de pe un site YouTube numit Beroean Pickets. Documentația a ceea ce învață Martorii lui Iehova în comparație cu ceea ce spune Biblia este excepțională.
În cele din urmă, îmi petrec fericit mult mai mult timp cu soțul meu. A ajuns la multe dintre concluziile de acum 40 de ani pe care le-am acceptat de curând. El a fost inactiv de aceiași 40 de ani, dar nu a împărtășit prea mult cu mine la descoperirile sale. Probabil din respect pentru asocierea mea continuă cu zel cu organizația; sau poate pentru că i-am spus în urmă cu mulți ani, în timp ce îmi aveau lacrimi pe obraji, că nu credeam că o va face prin Armageddon. Acum este o bucurie „să-i alegem creierul” și să avem propriile noastre conversații profunde în Biblie. Cred că datorită calităților sale creștine mai mult decât ale mele, am rămas căsătoriți timp de 51 de ani.
Mă rog sincer pentru familia mea și prietenii care sunt încă dedicați „sclavului”. Vă rog, toată lumea, faceți propriile dvs. cercetări și investigații...Este nevoie de timp, știu. Cu toate acestea, eu însumi trebuie să ascult avertismentul găsit în Psalmii 146: 3 "Nu vă încredeți în prinți Nici într-un fiu al omului care nu poate aduce mântuirea”. Aici se incheie fragmentul ales pentru frati si prieteni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu